reklama

Ako môže žena zmeniť problémovú situáciu na príležitosť (časť 1)

Ako môže žena zmeniť problémovú situáciu na príležitosť Ako premeniť problém na príležitosť, to bolo hlavnou témou Samitu žien v Kuala Lumpur. Momentálne prebieha jedna z najväčších ekonomických kríz a jednoznačne ju ľudia v Európe cítia, podľa toho všetkého, čo som prečítala v novinách alebo mi povedali moji priatelia. Keďže ja žijem väčšinu roka v Kuala Lumpur a tu necítime tú krízu až v takom meradle, ale predsa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Začala by som veľmi dobrým príbehom, ktorý na samite rozprávala generálna riaditeľka ING Malajsia, Dato'DR Nirmala Menon, v rámci svojej prezentácie.Kedysi dávno žil veľký kráľ, ktorý veľmi rád chodil na poľovačky. Takisto sa rád obklopoval múdrymi ľuďmi a vždy si k sebe vybral nejakého radcu, ktorý potom vystupoval ako jeho hlavný radca a pravá ruka. Kráľ si zvolil svojho najbližšieho radcu a ten s ním chodil na všetky lovy, bol s ním skoro vždy, radil mu čo najlepšie sa dalo a vždy veľmi osožne. Až raz prišiel ten deň poľovačky, keď radca dal kráľovi radu, ako narábať s určitou zbraňou a vtedy sa stala tá nehoda. Kráľ si na základe tej rady, odsekol časť svojho jazyka. Kráľ sa neskutočne nahneval, bol sklamaný, že jeho radca zlyhal. Ale radca povedal, že mu dal tú najlepšiu radu, akú vedel. To ale kráľa neukľudnilo. Dal ho ihneď zavrieť do väzenia a vybral si iného radcu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako čas plynul, kráľ putoval krajinou a počas jeho ciest ho prepadli kanibali. Kanibali nedbali na to, že je kráľ alebo nie je. Chceli ho zjesť, tak ako zbytok jeho skupiny a aj jeho vtedajšieho radcu. Už varili vodu v kotli, keď zistili, že kráľ nemá časť jazyka. (A ako o kanibaloch vieme, oni nejedia nič, čo nie je celé). Kráľa prepustili ako jediného.

Kráľ sa vrátil domov a po ceste naspäť si uvedomil, ako veľmi ukrivdil svojmu predošlému radcovi, že vlastne vďaka nemu si teraz zachránil život. Išiel za ním do cely, aby ho prepustil a ospravedlnil sa mu za to, že ho dal do väzenia a držal ho tam tak dlho, a že mal vtedy pravdu, keď hovoril, že je to tá najlepšia rada, akú mu mohol dať. A na to radca povedal, že nemusíte sa mi ospravedlňovať, pretože dať ma do väzenia, bolo to najlepšie, čo ste pre mňa mohli urobiť, inak by som bol s vami na výprave a kanibali by ma určite zjedli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekedy sa určité veci dejú v živote a my v tom momente nevieme prečo. Dejú sa krízy, rozchody a iné negatívne situácie, a my si hovoríme ,prečo musíme týmto prechádzať, čím sme si to zaslúžili. Ale niekedy sa veci dejú, lebo sa majú, pretože v podstate nás pripravujú na niečo lepšie alebo v prípade kráľa aj ochraňujú.

Tak ako máme krízy v ekonomike, máme aj svoje osobné krízy, krízy vo svojich vzťahoch, v práci, v rodine. Slovo kríza samo o sebe znie negatívne, naznačuje nejaké utrpenie alebo ťažkosti. A to je pocit, ktorý máme, keď tú krízu prežívame. A tu je otázka, ako čo najlepšie zvládnuť tieto krízy a vedieť sa pozerať na ne ako na určité lekcie života, ktoré dostávame.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Každá kríza, je určitá situácia výnimočného stavu, v ktorom my vypadneme zo zabehaného stereotypu a začíname rozmýšľať o podstate. Kríza nás donúti rozmýšľať o tom, kde sme, kto sme a prečo to robíme. Keby nebola kríza, nikdy by sme sa nad tým vlastne nerozmýšľali. Preto krízu treba využiť na prehodnotenie našej situácie, toho, čo robíme, kto sme a kam ideme. Kríza sa deje z nejakého dôvodu a treba zistiť prečo a potom to je to najdôležitejšie .... nasmerovať sa na to, ako veci zlepšiť. Sťažovanie sa nepomôže, nič nerobenie nepomôže. Kríza je audit, je to príležitosť na prehodnotenie toho ,čo robíme dobre a čo by sme sa dalo robiť ešte lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nirmala Menon, udala zaujímavú štatistiku , ktorá prebehla v USA, o tom (ospravedlňujem sa nemám zdroj), ako ženy reagujú na súčasnú ekonomickú krízu. Či ju vidia viac ako problém alebo príležitosť. A výsledky sú veľmi zaujímavé:

V kríze vidím príležitosť: 31% mužov a zo žien iba 22%
V kríze vidím problém: 41% žien a 35% mužov

Na základe týchto údajov sú ženy oveľa viac pesimistickejšie. Prečo?
Nemám na to odpoveď, snažím sa to pochopiť tiež a hlavne prísť na príčiny.

V období akejkoľvek krízy sa deje nasledovné:

  • začíname viac rozmýšľať, ako len konať, ako správne manažovať naše zdroje

  • začíname prehodnocovať naše plány a stratégie a začíname viac uváženejšie rozhodovať

  • oceňujeme všetko ,čo máme a za čo sme vďační

  • "Back to basic", vraciame sa naspäť k podstate, či už našej osobnej, alebo nášho businessu alebo nášho vzťahu. Čo bolo na počiatku. Nirmala Menon hovorí, že veľa biznisov a podnikateľov v dobrých časoch sa častokrát odchýlia od podstaty svojho businessu, pretože sa darí, vymýšľajú nové veci a podobne. Zabúda sa rozdeľovať riziko a mať na mieste Risk Management.

Podľa Nirmaly Menon ,ak chceme mať úspešný biznis, treba sa sústrediť na nasledovné oblasti v biznise:

1, Poznaj svoj core biznis
2, Manažuj správne cash flow
3, Jasná vízia a stratégia
4, Zapoj zamestnancov
5, Ownership (zodpovednosť )
6, Risk Manažment

Ako zmeniť krízu v biznise na príležitosť pre zlepšenie?

1, "Zákazník je kráľ" - to platí v každej kríze, pretože vtedy je všetko na zákazníkovi, či kúpi alebo nekúpi. Počas dobrých čias často zabúdame na význam zákazníka.


2, Zákaznícka lojalita - kľúčový element je poznať zákazníka, jeho potreby zvyky, nálady, podnety. Väčšinu nákupných rozhodnutí robia práve ženy. Tak ak nemáme v najvyššom manažmente a na oddelení tvorby produktov práve ženy, ako vieme, čo náš zákazník potrebuje? Ako mu vieme vyhovieť. Nirmaly Menon vysvetľuje, že ako sa celá kríza spustila práve vo finančnej oblasti, pretože sa pozabudlo na zákazníka a vytvárali sa produkty, ktoré neboli pre zákazníka výhodné a uspokojovali ho, a tým strácali dôveru zákazníka. A tu práve je neskutočne dôležitá úloha ženy a rovnováha medzi mužmi a ženami vo firme a získaním iného pohľadu na vec.


3, "Back to basic" - sústredenie sa na podstatu biznisu, na víziu. Nerobiť množstvo rôznych aktivít, ktoré nie sú v súlade zo základnou myšlienkou biznisu, lebo v tom momente sa stráca jasná vízia a cieľ.


4, Manažujme správne naše zdroje - efektívne manažovať cash flow, ľudské zdroje a mať vždy plán B, ktorý vyplýva z Risk Manažmentu.

Krízy sa dejú z určitého dôvodu, ktorý väčšinou nevidíme v tom momente prežívania krízy, pretože trpíme, alebo máme strach, snažíme sa s tým vyrovnať. Ale neskôr pochopíme, prečo sa to všetko dialo. Kríza nie je problém, kríza je dôležitý zlom vo vývoji a posunu dopredu. Preto, každá kríza ma svoj význam a treba jej venovať pozornosť, zistiť, prečo sa deje, klásť si otázky a pochopiť ju. A potom prísť s novým plánom, ako uspieť aj počas tejto krízy, ako zmeniť dobré v zlé a dosiahnuť to, čo chceme.

Ako my ženy môžeme prispieť v období krízy?

Máme veľmi veľa talentu a častokrát chýbame, respektíve nie sme "pozvané" ku kľúčovým rozhodnutiam, pri ktorých práve náš iný pohľad na vec alebo intuícia by mohli byť prospešné v dosiahnutí lepšieho výsledku. Za každým úspechom je rovnováha. Vo firmách a v biznise je potrebné byť flexibilný, vedieť rýchlo analyzovať situáciu a urobiť potrebné zmeny. Je potrebná rôznorodosť, pretože trh a zákazníci sú čím ďalej tým viac diverzifikovaní, rozdielni, trh sa stáva globálny, do čoho vstupujú aj iné kultúry. Je doslova nevyhnutné, aby bola vo firme rovnováha medzi pohlaviami a národnosťami, aby sme lepšie vedeli pochopiť zákazníka a vytvoriť pre neho najlepší produkt alebo službu.

Častokrát počujeme, že sme nie dostatočne tvrdé alebo analytické, lebo sme intuitívne a emociálne. To nás dokáže odradiť, lebo vlastne tomu uveríme. Alebo sa rozhodneme za každú cenu bojovať, až sa ocitneme v situácii, keď sa necítime samé sebou, potlačujeme to, kým sme a aké sme. Chceme byť tak trochu viac ako muži. Lebo veríme, že to je jediný spôsob ako prežiť. Tak isto je pravda, že sa vieme aj menej predať ako muži v oblasti práce, menej pretláčame naše myšlienky a nápady. Prečo?

Pravda je to, čomu my dáme význam. My robíme svoje rozhodnutia. A mali by sme dobre zaobchádzať s tým, čo nám je prirodzené,s tým ,kým sme. Mali byť sme byť hrdé, že máme intuíciu, že sme citlivé, že vieme zvládať veľa vecí naraz a veľa ďalších skvelých zručností a vlastností, ktoré máme. A to je to, čo by sme mali ponúknuť v pracovnej oblasti. My urobíme rozhodnutie, či veríme tomu, že sme slabé, lebo sme citlivé. Alebo uveríme v to, že dokážeme pozitívne prispieť tým, že využijeme naplno naše talenty a potenciál a budeme pri tom iba samé sebou. Je to iba naša voľba.

"Buďme jednoducho samé sebou a dostatočne to ukážme. Berme zodpovednosť sa svoje rozhodnutia a využime príležitosti, ktoré sa nám objavia. Identifikujme svoj štýl a osobnosť. A to je s čím sa prezentujme." Nirmala Menon

Ja som svoje rozhodnutie urobila, a čo vy?

Držím nám palce,
Kate

PS: Viac clankov najdete tu http://blog.realwoman.sk/

Katarina Zacharova

Katarina Zacharova

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena, som študent, som dieťa, som mentor, dobrodruh. Žijem svoj život naplno, podľa svojich predstáv. Žijem v Malajzii, po roku úžasných skúsenosti, osobnostného rastu, cestovania, som zistila, kto som, čo v živote chcem robiť,a ako to dosiahnuť. Verím, že moje myšlienky, koncepty a skúsenosti vám poskytnú inšpiráciu alebo prípadne iný pohľad na vec.http://blog.realwoman.sk/ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu